μια ανθολογία των ποιημάτων του Τόλη Νικηφόρου με εικόνες της Τζούλιας Φορτούνη

αn anthology of Tolis Nikiforou's poems with pictures by Julia Fortouni.

Τα 50+ αγαπημένα μου ποιήματα ...33ο - επικίνδυνα έως απαράδεκτα αθώος


ο καλοκαιρινός μου ίσκιος
μακρύς, λεπτός κι αγέρωχος
ούτε μια μέρα πάνω απ’ τα δεκαοχτώ

αν το παιδί πράγματι είχε πει
ο βασιλιάς είναι γυμνός
μετά την πρώτη έκπληξη
τον πρώτο ίσως θαυμασμό και φθόνο
θα επέπιπτε ως είθισται η εξουσία
με τους λακέδες και τις πόρνες της
να το κατασπαράξει

ως είθισται αιώνες τώρα

καμία έκπληξη λοιπόν
όταν καλείται η αθωότητα να απολογηθεί
καμία έκπληξη όταν δοξάζεται η ατιμία
ούτε ίχνος παραπόνου
γι’ αυτά και τα χειρότερα
να βλέπουμε μονάχα και να ξέρουμε
και να μην επιτρέπουμε την αυταπάτη

και να κρατάμε ακέραια
στο στήθος μας την έκρηξη

ο καλοκαιρινός μου ίσκιος
μακρύς, λεπτός κι αγέρωχος
ούτε μια μέρα πάνω απ’ τα δεκαοχτώ


(από τη συλλογή Την κοκκινόμαυρη ανεμίζοντας της ουτοπίας, 1997)



3 σχόλια:

Poet είπε...


Η pandora είπε...
Ευχή: "Αεί έφηβος!"
Καλημέρα

11 Φεβρουαρίου 2009 - 6:58 π.μ.

Ο Poet είπε...
Ευχαριστώ. Είσαι πολύ καλή.
Καλημέρα.

11 Φεβρουαρίου 2009 - 11:45 π.μ.

fotini είπε...

"καμία έκπληξη λοιπόν
όταν καλείται η αθωότητα να απολογηθεί"

εγώ φίλε μου και εκπλήσομαι και οργίζομαι και πάντα η λογική μου θα δοκιμάζεται ανύμπορη μπροστά στην αλητεία.

την καλημέρα μου κ πάλι
μετά απο αρκετό καιρό

Poet είπε...

Πράγματι μετά από αρκετό καιρό, Φωτεινή μου. Δεν μπορείς να φτανταστείς πόσες φορές πέρασα από το ιστολόγιό σου μήπως και είχες ξαναγυρίσει.

Όταν η αλητεία έχει γίνει καθημερινό φαινόμενο από πολλές κατευθύνσεις, τι είδους έκπληξη να νιώσει κανείς; Ακόμη και η οργή είναι ανώφελη. Εγώ προκρίνω την ψυχρή αποφασιστικότητα. Λογικά όλα αυτά βέβαια. Γιατί, ως Σκορπιός, είμαι πλάσμα της ψυχής και των εκρήξεων.

Καλό ξημέρωμα και ακόμη καλύτερο Σαββατοκύριακο.