μια ανθολογία των ποιημάτων του Τόλη Νικηφόρου με εικόνες της Τζούλιας Φορτούνη

αn anthology of Tolis Nikiforou's poems with pictures by Julia Fortouni.

Τα 50+ αγαπημένα μου ποιήματά...20ο-Τα δέντρα


εξόριστα παιδιά τ' ουρανού
για την απόλυτη αθωότητά τους
χωρίς πίκρα κατάντικρυ στο γαλάζιο
ανοίγουν μεγάλα πράσινα μάτια
κι άλλες φορές κίτρινα ή κόκκινα
χορδές της μουσικής και της μοναξιάς τους

τα δέντρα υμνούν το φως
ανάβοντας σιωπηλά το κάθε τους φύλλο
ψιθυρίζοντας ένα παιδικό τραγούδι
αγγίζοντας τη φουντωτή ουρά του ανέμου
φιλοξενώντας πουλιά κι αστέρια
έτσι μιλώντας για το απρόσιτο

τα δέντρα
ένα ουράνιο τόξο που φύτρωσε στη γη
φωτίζουν γαλήνια την αιωνιότητα
για τον άνθρωπο

2 σχόλια:

Rosa Mund είπε...

Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο σπουδαίο είναι αυτό σου το ποίημα για τα δέντρα. Και πόσο υπέροχο.

Ψάχνοντας από καιρό ποιήματα με θέμα τα δέντρα και τι δε βρήκα. Πράματα και θαύματα.
Eλλήνων και ξένων ποιητών. (27 σελίδες του word).
Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο ωραία ποιήματα. Ασύλληπτο. Όλα για τα δέντρα.
Ανάμεσά τους κατέχει θέση ξεχωριστή το δικό σου. Και στην καρδιά μου.
(Έχω επίσης διαλέξει άλλα δύο δικά σου: μοναχικό παιδί κάτω απ' το δέντρο
και
καμιά φορά σαν δέντρο ή σαν πουλί)

Χάρισμά σου η μουσική
Tree Song - René Aubry
http://www.youtube.com/watch?v=QoS42IBnpao

Aν προτιμάς τζαζ, σου τον έχω έτοιμο τον
Jan Garbarek Group - Once I Dreamt A Tree Upside Down
http://www.youtube.com/watch?v=Uw4oc5fKzO4

Poet είπε...

Το δάσος είναι η πατρίδα μας, Κική μου, και τα δέντρα το πρώτο σπίτι μας. Είναι κοινές οι ρίζες μας.

Ναι, έχω γράψει πολλά για τα δέντρα. Και μερικά που δεν τα ξέρεις. Και δεν με εκπλήσσει καθόλου το γεγονός ότι έχουν εμπνεύσει πολλούς ποιητές και όχι μόνο. Υπάρχει πιο όμορφο, πιο ολιγαρκές, πιο γενναιόδωρο και ευεργετικό πλάσμα στον κόσμο;

Χαίρομαι πολύ που σου αρέσει αυτό το ποίημά μου και σε ευχαριστώ από καρδιάς για τα καλά λόγια και για τα δώρα σου. Να είσαι καλά, γλυκειά μου.