μια ανθολογία των ποιημάτων του Τόλη Νικηφόρου με εικόνες της Τζούλιας Φορτούνη

αn anthology of Tolis Nikiforou's poems with pictures by Julia Fortouni.

το κίτρινο περπάτημα στα χόρτα



την ώρα που ένιωθα ασφαλής
στην πέτρινη σιγή του κόσμου
άνοιξαν ξαφνικά
οι μυστικοί κρουνοί το απομεσήμερο
και η αυλή πλημμύρισε
κίτρινες πεταλούδες
γιορταστικά πολύφωτα
ιπτάμενα ίχνη
του απρόσιτου που ενεδρεύει.
την ώρα που ένιωθα ασφαλής
με ξύπνησε το κίτρινο περπάτημα στα χόρτα
κι είδα μέσα στο φως να ξεπροβάλλει η τίγρη


the yellow footsteps on the grass

the moment I felt safe
in the stone silence of the world
secret springs gushed out suddenly
flooding the afternoon courtyard
with yellow butterflies
festive chandeliers
flying traces of immensity lurking.
the moment I felt safe
I was roused by the yellow footsteps on the grass
and saw the tiger emerging from the light

Translated by Tolis Nikiforou
from Dust in the sky, 1998

10 σχόλια:

logia είπε...

ο κίνδυνος που ελλοχεύει;
συνήθως μας αιφνιδιάζει...
την καλησπέρα μου

Poet είπε...

Ο τίτλος αυτού του ποιήματος, Νέλλη, έγινε αργότερα και τίτλος ενός μυθιστορήματός μου. Με το ποίημα ως προμετωπίδα. Στο βιβλίο εκείνο η τίγρη αιφνιδίασε πολλούς.

Και τη δική μου ειρηνική καλησπέρα.

Yiannis είπε...

Πόσο μ αρέσουν αυτά τα ποιήματά σου Τόλη.Μέσα σ αυτά βρίσκουμε τον εαυτό μας.Ο εχθρός που αέναα παραμονεύει.Νάσαι πάντα καλά Τόλη να δημιουργείς.

Poet είπε...

Προφανώς αναγνωρίζεις τη βαθύτερη ψυχική μας συγγένεια, Γιάννη μου.
Σ' ευχαριστώ.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Είδα κίτρινο κι έτρεξα! (Αστειεύομαι). Καλή Ανάσταση, πάντα εμπνευσμένος.

Poet είπε...

Ε, αφού είχε εξαφανιστεί το καναρινί φόρεμα, αναγκάστηκα να βάλω εγώ το κίτρινο περπάτημα. Για να μην βλέπω μόνο τον Άρη στην τηλεόραση.

Καλή Ανάσταση, Βαϊα. Να είσαι πάντα καλά.

ANAZHTHΣH είπε...

Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα!

Vaso Mprataki είπε...

Αγαπημένε μου poet
πέρασα για να σου ευχηθώ Καλή Ανάσταση ...με αγάπη και ευτυχία γύρω σου!
και με όσο το δυνατόν λιγότερους κινδύνους να ελλοχεύουν...για όλους μας!
Την καληνύχτα μου!

Poet είπε...

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα, Αναζήτηση.

Poet είπε...

Σ' ευχαριστώ θερμά, Βάσω μου. Καλή Ανάσταση. Με όσους γοητευτικούς κινδύνους μπορούμε να αντέξουμε.
Καληνύχτα.